Кућни ред школе – правила понашања наставника
Наставник је дужан да поштује правила кућног реда тако што:
- дође у школу најмање 15 минута пре почетка наставе и других облика рада;
- долази на наставу прикладно одевен, васпитно делује својим изгледом на ученике;
- обавести о изостајању, најмање један дан раније, координатора смене, ради благовременог организовања солидарне замене;
- све „личне послове“ планира и обавља ван наставе;
- одлази на време на почетак часа (час траје 45 минута);
- однос између наставника, ученика и родитеља гради и заснива на поштовању и толеранцији
- у случају непоштовања договорених правила на часу, предметни наставник не може да удаљи ученика са часа, али може да га упути на разговор код психолога,педагога или директора (ако су на располагању, а ако нису накнадно договара ову активност и обавештава одељењског старешину);
- на часу организује сопствене активности у односу на карактеристике ученика и одељења, бира и прилагођава методе, средства и облике рада којима ће остварити планирани исход, влада ситуацијом, пружа потребну помоћ и подстиче ученике;
- по завршетку часа позове редаре да прегледају учионицу и покупе смеће, а затим закључа учионицу; ученици увек чекају наставника испред учионице (уколико се деси неко оштећење за време одмора, у учионици, штету надокнађује наставник који није поступио по процедури);
- поштује распоред и процедуру дежурства коју је одредио директор школе, носи идентификациону картицу , дежура на ходницима и у дворишту пре почетка наставе и током свих одмора; на крају дана, главни дежурни наставник попуњава (евидентира) књигу дежурства.
Наставнику је забрањено да:
- вређа и физички кажњава ученика;
- пусти ученике из учионице пре звона за крај часа;
- користи мобилни телефон за приватне разговоре током наставе;
- позива ученике да се припремају за такмичење, за време трајања часова редовне наставе код другог наставника;
- уноси и користи алкохол и друге психоактивне супстанце;
- уноси оружје, оруђе и друга средства којима се могу нанети озледе, угрозити живот ученика и запослених, односно нанети штета школској и личној имовини.