Примена инструмента за самовредновање и процену дигиталних капацитета школе
Програм обуке је заснован на важећим стратешким, законским и подзаконским документима:
- Стратегија развоја образовања у Србији до 2020. године (2013) и Стратешки циљеви образовања и обуке до 2020. године у земљама Европске уније (2009).
- Смернице за унапређивање улоге информационо-комуникационих технологија у образовању, усвојио Национални просветни савет у децембру 2013. године на 98. седници;
- Оквир дигиталних компетенција – Наставник за дигитално доба, Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, март 2017. године;
- Прaвилник о стaндaрдимa кoмпeтeнциja зa прoфeсиjу нaстaвникa и њихoвoг прoфeсиoнaлнoг рaзвoja („Сл. глaсник РС – Прoсвeтни глaсник“, бр. 5/2011);
Школски Селфи тим, у пуном саставу, креирао је План спровођења самовредновања помоћу Селфи инструмента (Весна Сакелшек (директор), Јована Милићев-Радишић (психолог), Јован Ђорђевић (Селфи школски координатор – наставник). Ниво образовања за који је реализовано самовредновање уз помоћ Селфи алата је Други циклус основног образовања и васпитања ученика – од V до VIII разреда (основна школа). Број руководилаца у школи који је учествовао у самовредновању је 4 (директор школе, психолог, педагог, координатор другог циклуса) или 80%. Број наставника у школи који је учестоваовао у самовредновању је 20 или 70%. Број ученика у школи који је учестовао у самовредновању је 200 или 72%. Временски оквир када је реализовано самовредновање уз коришћење инструмента Селфи: од 06. до 24. маја, 2019.године (три недеље). Временски оквир када је реализована дискусија о резултатима Селфи самовредновања и састављање плана за унапређивање дигиталне зрелости школе од 10. до 21. јуна, 2019. а завршна анализа је извршена на наставничком већу.
На основу резултата анкета, прикупљену су ставови школских руководилаца, наставника и ученика и састављени резултати у виду интерактивног извештаја који приказује снаге и слабости. Специфични циљеви обуке су усмерени на унапређивање компетенција учесника за процену дигиталних капацитета школе и унапређено развојно планирање у следећим областима: Руковођење, Инфраструктура и опрема, Континуирани професионални развој, Настава и учење, Вредновање и Дигитална компетенција ученика. За потребе Селфија, термин дигиталне технологије укључује примену различитих дигиталних садржаја, медија, услуга, уређаја и платформи које се користе током реализације наставе и учења. Приоритетна област на коју се програм односи тиче се јачања дигиталних капацитета установа (подизање нивоа дигиталних компетенција запослених и знања потребних за ефикасну интеграцију дигиталних технологија у наставу и учење, у складу са Предлогом приоритетних циљева и активности свих органа државне управе и служби Владе за унапређење ИТ сектора у Србији, број 119-01-00138/2016-05/3 од 27.12.2017. године).
Три наставника у школи не остварују основни ниво дигиталне компетенције и њима је потребна додатна помоћ кроз посебну обуку, на коју су пријављени. Применом програма обуке развијају се следеће компетенције учесника: (К2) компетенција за подучавање и учењe; (К3) подршку развоју личности детета и ученика; (К4) комуникацију и сарадњу.